Advies
Het woord “advies” wordt vaak gebruikt in verbinding met “adviesbureau’s”. Connectify ziet zichzelf niet als een adviesbureau in de klassieke zin; Connectify gaat verder dan alleen adviseren. De samenwerking omvat meerdere gebieden, vaak rondom IT, business-IT uitlijning, aansturing van externe leveranciers en andere proces-optimalisaties.
Het traditionele “adviesrapport” is vaak een foto van hoe iets er nu voor staat, met een doorkijkje naar hoe het in de toekomst zou kunnen zijn, indien op hoog detail gedefinieerde adviezen geïmplementeerd zouden worden. Connectify gelooft in een advies waarbij er gekeken is naar:
- de huidige situatie (de foto)
- de doelen die de klant nastreeft
- welke capaciteiten de organisatie heeft
- wat focus op kan leveren, bewust kiezen voor een beperktere scope (er voor kiezen iets niet te doen is ook een keuze)
- de stap terug, die het blikveld breder maakt
- een concreet voorstel hoe het advies ook in te voeren
- de kosten van een verbetertraject en welke voordelen dit oplevert
Deze nuchtere benadering zorgt voor meer betrokkenheid binnen een organisatie en een laagdrempeliger advies zal meer medewerkers in staat stellen de eigen rol in het geheel te herkennen.